Tekstgrootte
Klachtenregeling
De school is een omgeving waar mensen intensief met elkaar omgaan. Veruit de meeste klachten over de dagelijkse gang van zaken op school zullen in onderling overleg tussen ouders, leerlingen en personeel en schoolleiding op een juiste wijze worden afgehandeld. Onze interne vertrouwenscontactpersonen, mw. Aniek Wilbrink en dhr. Robert Wanders fungeren als laagdrempelig aanspreekpunt voor leerlingen, ouders en teamleden. Zij kunnen u, indien nodig, doorverwijzen naar de externe vertrouwenspersoon van de klachtencommissie. Indien dit echter, om welke reden dan ook, niet mogelijk is, kan een beroep worden gedaan op de klachtenregeling. De school is aangesloten bij een onafhankelijke klachtencommissie: de Landelijke Klachtencommissie onderwijs (LKC). De LKC onderzoekt de klacht en beoordeelt (na een hoorzitting) of deze gegrond is.
Stappen bij een klacht
1. U bespreekt het probleem met de groepsleerkracht van uw kind, samen zoekt u oplossingen;
2. Als u hier geen gehoor vindt of er komt geen oplossing, dan kunt u bij de directeur-bestuurder terecht;
3. Mocht er nog geen oplossing zijn, dan kunt u via de interne vertrouwenspersoon contact opnemen met de externe vertrouwenspersoon mw. Chiene Hulst, telefoon 06-45434266 of via de mail chienehulst@externevertrouwenspersonen.nl. De taak van deze externe vertrouwenspersoon is om na te gaan of de klacht kan worden opgelost door bemiddeling tussen u en de school. Als dat niet mogelijk is, gaat deze vertrouwenspersoon na of de klacht aanleiding geeft tot het indienen van een formele klacht bij de klachtencommissie en begeleidt de klager desgewenst bij de verdere procedure;
4. U doet een beroep op de klachtenregeling en is alleen van toepassing als u met de klacht nergens anders terecht kunt. De LKC is te bereiken bij Onderwijsgeschillen, Postbus 85191, 3508 AD Utrecht.